Leczenie bólu naturalnymi metodami – z czego warto skorzystać?

postheadericon Leczenie bólu naturalnymi metodami – z czego warto skorzystać?

W aptekach szeroko dostępne są leki przeciwbólowe, lecz stanowią one tylko chwilową ulgę. Po pewnym czasie przestaną działać i trzeba będzie znaleźć alternatywę, która będzie skuteczna w uśmierzaniu bólu.

Rozwiązaniem tego problemu są sprawdzone naturalne sposoby. Które z nich szczególnie polecamy?

Pomoc fizjoterapeuty

Współczesna fizjoterapia wykorzystuje specjalistyczną wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki. Najważniejszym elementem leczenia jest profesjonalna diagnostyka, która pomoże odpowiednio dobrać formę leczenia. Do najnowocześniejszych i najskuteczniejszych metod leczenia bólu należą takie metody fizjoterapeutyczne jak osteopatia lub Fascial Distortion model.

Osteopatia

Osteopatia to rodzaj medycyny niekonwencjonalnej, która bazuje na terapii manualnej. Ta nowoczesna i nieinwazyjna metoda leczenia opiera się na dogłębnej analizie ruchomości tkanek. Osteopatia dotyczy badania zależności pomiędzy ciałem, psychiką i umysłem człowieka w okresie choroby, jak i podczas pełnego zdrowia. Głównym założeniem leczenia jest koncepcja, że ludzkie ciało ma zdolności do autoregulacji i przywracania homeostazy.

Fascial Distortion Model (FMD)

Fascial Distortion Model zakłada, że dystorsje powięzi są główną przyczyną zaburzeń funkcji narządu ruchu. Najważniejszym elementem diagnostyki jest język ciała wyrażany przez sześć odkształceń powięziowych. FDM jest niezwykle skuteczna w leczeniu takich dolegliwości jak skręcenia, zwichnięcia, naderwania mięśni. Metoda stanowi też świetnie rozwiązanie na leczenie bólu związanego z tymi chorobami.

Do najbardziej sprawdzonych innych metod leczenia bólu w fizjoterapii należą:

• Prądy TENS — nowoczesna i nieinwazyjna metoda leczenia bólu. Opiera się na przeskórnej stymulacji nerwów obwodowych wykorzystując elektrod. Głównym zadaniem TENS jest zablokowanie przesyłania informacji z mięśnia do mózgu.
  • Ultradźwięki — sposób leczenia opierający się na drganiach akustycznych o częstotliwości niesłyszalnej dla ludzkiego ucha. Drgania pochłaniane przez tkanki skutecznie niwelują ból.
  • Magnoterapia — funkcjonuje w oparciu o pola magnetyczne o niskiej częstotliwości, które wpływają na organizm. Metoda działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo, a także uspokajająco.
  • Laseroterapia — Nowoczesna i ciągle rozwijająca się metoda leczenia bólu. Opiera się na skierowaniu energii świetlnej punktowo do głębszych partii tkanek. Laser znacznie przyśpiesza gojenie ran skóry oraz uszkodzeń kości i stawów. Stanowi również skuteczną formę leczenia w przypadku porażenia nerwu twarzowego.

Kąpiele lecznicze

Kąpiele lecznicze to bardzo ważny element każdej kuracji uzdrowiskowej. Ważnymi i charakterystycznymi cechami wykorzystywanych wód jest ich podziemne pochodzenie oraz stosunkowo stałe właściwości fizyczne i skład chemiczny. W związku z tym woda musi być zweryfikowana naukowo i co najważniejsze musi wykazywać zdolności lecznicze. Wody lecznicze muszą posiadać takie cechy jak:

Osmolarność

Bada stężenie składników mineralnych rozpuszczonych w wodzie. Najważniejszym aspektem jest osmolarność wnętrza krwinki czerwonej. Jeżeli jest taka sama jak wody, mówi się o izoosmotyczności, jeśli mniejsza o hiperosmotyczności. Natomiast w sytuacji, gdy jest większa to mamy do czynienia z hipoosmotycznością. Kąpiele w wodzie o charakterze hipoosmotycznym będą znacznie zwiększały uwodnienie krwinek, a przeciwnie w hiperosmotycznych będą ją zmniejszały.

Temperatura

Temperatura wody w kąpielach leczniczych musi być zbliżona do tej naturalnej ciała człowieka. Waha się w granicach 35-40 stopni Celsjusza. Wówczas takie wody określa się mianem izotermalnych.

Czas kąpieli

Zaleca się, aby czas jednej kąpieli leczniczej nie przekraczał 30 minut. Jedna pełna kuracja zawiera od 10 do 12 sesji. Pierwsze z nich są zazwyczaj krótsze, ponieważ organizm musi przyzwyczaić się do nowych warunków.

pionizacja

Lecznicze działanie ciepła terapeutycznego — sauna

Termoterapia polega na zastosowaniu czynników fizycznych do dostarczania ciepła do całego ciała lub podwyższenia temperatury wybranych tkanek w celu utrzymania zdrowia lub leczenia chorób i dysfunkcji.

Do głównych skutków leczenia ciepłem terapeutycznym można zaliczyć:

• osłabienie lub całkowite wyeliminowanie bólu,
  • relaks całego ciała,
  • przyspieszenie i polepszenie gojenia tkanek miękkich,
  • zmniejszenie sztywności stawów,
  • zwiększenie metabolizmu komórkowego,
  • poprawienie przepływu krwi w organizmie,

Forma leczenia kontuzji w saunie za pomocą ciepła terapeutycznego jest jedną z najskuteczniejszych metod powrotu do zdrowia. Oprócz skutecznej rehabilitacji gwarantuje także relaks i odpoczynek całego ciała.

Leczenie bólu naturalnymi metodami jest niezwykle modne i skuteczne. Pozwala na szybkie pozbycie się bólu i dolegliwości na dłuższy czas, a przy tym jest znacznie przyjemniejsze, aniżeli inne metody.

Comments are closed.