Korekcja garba na nosie – czy jest możliwa bez operacji?

postheadericon Korekcja garba na nosie – czy jest możliwa bez operacji?

Nos potrafi być źródłem wielu kompleksów. Niekiedy dyskomfort odczuwany w związku z wyglądem nosa jest na tyle silny, że zaczynamy rozważać jego chirurgiczną korekcję. Często jednak pojawia się strach przed bólem, nieprzewidywalnymi w pełni konsekwencjami, a także zniechęcenie wysoką ceną zabiegu. Na szczęście od pewnego czasu istnieje alternatywa w postaci bezoperacyjnej korekcji nosa. Na czym ona polega? Czy jest skuteczna?

Na czym polega bezoperacyjna korekcja nosa?

W przeciwieństwie do tradycyjnych metod zmiany kształtu nosa korekcja bezoperacyjna nie powoduje realnej ingerencji w układ kostny, nie wymaga długiej rekonwalescencji, a przede wszystkim nie skutkuje trwałymi i nieodwracalnymi zmianami.

Korekta nosa we Wrocławiu w formie bezoperacyjnej polega na zmianie kształtu nosa poprzez wstrzyknięcie kwasu hialuronowego lub innego rodzaju wypełniacza. Co więcej, nie jest to zabieg gwarantujący stały efekt – zmiany utrzymują się do 12 miesięcy. Potem konieczne jest powtórzenie zabiegu. Ma to swoje plusy – jeśli efekt Cię nie zadowoli, zwyczajnie wracasz do punktu wyjścia.

Jak przebiega zabieg nieoperacyjnej korekcji nosa?

Przed wykonaniem zabiegu konieczna jest dokładna dezynfekcja skóry, a następnie aplikacja kremu znieczulającego. Niekiedy lekarze rezygnują z podania znieczulenia przed zabiegiem, jako że gotowe preparaty często zawierają już lidokainę, dającą pozytywny skutek łagodzenia bólu.

Wypełniacz podaje się, zależnie od miejsca wstrzyknięcia, metodą punktową lub liniową. Przykładowo, wypełnienie w miejscu części kostnej nosa polega na zastosowaniu iniekcji nadokostnej, a w przypadku kąta czołowo-nosowego lekarz chwyta skórę w miejscu podania wypełniacza i powoli wprowadza preparat. Ma to na celu zapobieganie przemieszczaniu się wypełniacza na boki.

Ilość podawanego preparatu zależy od stopnia korekcji kształtu nosa, dlatego też cena zabiegu będzie się różnić w zależności od indywidualnego przypadku.

Na jakie efekty można liczyć po bezoperacyjnej korekcji nosa?

Jednym z efektów, na jakie można liczyć, jest m.in. zniwelowanie wklęsłości grzbietu nosa, co optycznie go zmniejsza. Zmiana kształtu pozwoli ukryć nieestetyczny garb na nosie, poprzez wypełnienie kąta czołowo-nosowego. Możliwe jest także skorygowanie cofniętej kolumienki przez zmianę jej wysokości. Zastosowanie wypełnienia w postaci kwasu hialuronowego skutecznie pomaga złagodzić ostry kształt nosa, zmieniając ogólne postrzeganie wyglądu twarzy.

Czy zabieg jest bezpieczny?

Ogólnie zabiegi wykonywane z wykorzystaniem kwasu hialuronowego w roli wypełniacza są bezpieczne, jako że jest on biozgodny – pokrywa się on z budową kwasu hialuronowego wytwarzanego w sposób naturalny w organizmie ludzkim. Nie ma zatem ryzyka, że zostanie on odrzucony.

Ryzyko związane z zabiegiem kryje się raczej w wyborze placówki, w której ma być przeprowadzony. W przypadku korekcji wykonanej przez osobę bez kwalifikacji może dojść do podania niskiej jakości kwasu lub nieodpowiedniej formy podania, co grozi wystąpieniem reakcji alergicznych lub powikłań.

Kiedy warto rozważyć wykonanie korekcji nosa?

Najczęstsze powody, dla których decydujemy się na ingerencję w wygląd nosa, obejmują:

• zmianę objętości nosa,
  • podniesienie skrzydełek,
  • uwydatnienie czubka nosa,
  • ukrycie garba na nosie.

Wykonanie zabiegu trwa od 15 do 30 minut. Po tym czasie możliwy jest powrót do codziennych czynności. Efekty są w dużej mierze widoczne od razu, aczkolwiek na pełen rezultat trzeba poczekać ok. 2 tygodni.

Bezoperacyjna korekcja nosa – przeciwwskazania

Chociaż zmiana wyglądu nosa bez użycia skalpela brzmi całkiem atrakcyjnie, zdarzają się niestety sytuacje, w których zastosowanie tej metody nie jest możliwe. Najważniejsze przeciwwskazania to:

• cukrzyca
  • ciąża
  • okres karmienia piersią
  • epilepsja
  • nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • tendencja do blizn przerostowych
  • stany zapalne skóry
  • przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych
  • infekcja
  • choroby autoimmunologiczne

Korekta nosa we Wrocławiu bez użycia skalpela to świetna alternatywa dla klasycznych zabiegów – jest ona tańsza, nie wymaga przechodzenia długiej i bolesnej rekonwalescencji, a odwracalność zmian sprawia, że możesz swobodnie przetestować, czy będzie Ci odpowiadał “nowy nos”, zanim zdecydujesz się na korektę nieodwracalną.